alt-desktop

Utajená mise Düsseldorf

07.05.2025

Doba čtení: 10 min

Představení nového automobilu vždy obestírá tajemství a všichni zúčastnění musí pracovat jako sehraný tým v naprostém inkognitu. Zátiší Catering takhle připravil 10denní zážitkovou akci automobilky Volkswagen pro 11 000 obchodníků v Düsseldorfu.

Na Brand Experience 2025 nastínila německá automobilka Volkswagen svou vizi směřování automobilového průmyslu v příštích třech letech a na výstavišti v Düsseldorfu představila 10 nových modelů aut, od výkonných spalovacích motorů přes hybridy po plně elektrické vozy. Zhruba 11 000 partnerů a prodejců z 86 zemí obdivovalo nový T-Roc, testovali jízdu v Tayronu, účastnili se mnoha workshopů, přednášek a společenských událostí.

„Hosté přijížděli na 24 hodin a měli vždy stejný program. Přivítali jsme je kávou a malým občerstvením, pak následoval oběd, show na pódiu a zážitkové akce, coffee break a cesta do hotelu, kde si krátce odpočinuli a přijeli zpět na slavnostní večer. Večeře byla servírovaná formou rautu, doprovázela ji živá hudba a trvala do půlnoci. Druhý den jsme začínali snídaní a postupně jsme odjíždějícím hostům vydávali balíčky na cestu domů,“ vypráví Linda Gerold Reitingerová, manažerka celé akce. Její kolega Martin Žížala řídil celou akci na místě. V Düsseldorfu strávil nepřetržitě měsíc a za tu dobu si vyzkoušel snad všechny profese mimo řidiče kamionu a kuchaře.

Bezchybný plán
 

Základem úspěchu každé velké akce je perfektní plán, který popisuje všechny detaily včetně alternativ. A teď si představte, že chystáte akci pro 11 000 lidí z 86 zemí světa s různými chuťovými preferencemi na výstavišti vzdáleném 750 km. Akce je o to důležitější v případě, že jejím cílem je posílit emocionální vazbu a pozitivní vnímání značky. Občerstvení může tuto misi buď podtrhnout nebo snahy všech zúčastněných pohřbít. Výborná pověst a zkušenosti s cateringem akcí pro tisíce lidí po celé Evropě nakonec pomohly Zátiší cateringu zvítězit ve výběrovém řízení a nově ustanovený tým VW se tak v lednu v naprostém utajení pustil do plánování.

„Menu, logistiku a fungování na místě jsem dopodrobna naplánovali a pak jsme si plán několikrát zkontrolovali a variovali jsme možná řešení v případě komplikací. Při takhle velké akci nelze nic podcenit a pokud je vzdálená 10 hodin jízdy, musíme myslet u každé věci, kde kdy bude a jestli ji nebudou potřebovat kolegové na jiné akci jinde,“ popisuje Martin Žížala. 

Zároveň je třeba pečlivě spočítat váhu surovin a vybavení a také jejich rozměry, aby se vše vešlo do aut i na místo.

1100 hostů denně 
 

Přelepit foťáky v telefonech a kamery na počítačích, projít osobní prohlídkou a hurá na plac. V hale düsseldorfského výstaviště vyrostlo za týden speciální tržiště, kde každý stánek nabízel zážitek, informace nebo občerstvení. K tomu přibylo zázemí s mobilní kuchyní a skladem.

„Stavělo ji sto lidí, dalších 350 přijelo na dva týdny konání akce. Tým Zátiší cateringu čítal zhruba 130 lidí, další jsme najali na místě. Každý den se postarali o 1100 hostů,“ přibližuje Martin Žížala. Týmy se střídaly po týdnu, vždy po šesti dnech měly jeden den volna. Začínalo se v šest ráno a končilo dvě hodiny po půlnoci. Martin měl na starosti nejen hladký průběh celé akce, ale i zajištění střídání všech lidí na místě tak, aby si stihli odpočinout a zároveň nikde zbytečně nečekali nebo nechyběli.

„Ač se program opakoval, byl každý den úplně jiný, protože přijíždělo vždy 1100 nových hostů. Ti měli jiné preference i požadavky. Menu jsme měli sice stejné, ale upravovali jsme ho podle národností. Například pro Němce jsme chystali více masa, jižanským národům vyhovovalo více salátů, tři dny jsme vařili pouze halal,“ vyjmenovává Linda.

Ač v cateringu pracuje přes 25 let a mezinárodních akcí zažila nespočet, tady měla jedinečnou příležitost detailně zmapovat potřeby různých národností a jejich odlišnosti. To poslouží pro zpříjemnění akcí i dalších klientů.

Ikonický Currywurst a gumoví medvídci 

Příprava na den začínala už dopoledne předchozího dne, kdy Martin s Lindou aktualizovali plán a poslali objednávku na jídlo, suroviny a náčiní do Prahy. Tým kuchařů na základně v Kongresovém centru Praha navařil jednotlivé pokrmy a napekl pečivo a dezerty a tým logistiky odpoledne vše naložil do kamionu.

Každý den v 18 hodin odjížděl z Prahy kamion tak, aby byl v 6 hodin ráno na výstavišti v Düsseldorfu. Tady ho tým vyložil a připravil se na výdej občerstvení. Každý den roznesli zhruba 6500 miniporcí a k tomu servírovali teplá jídla a snacky o přestávkách. „Nejvíc jsme se obávali, že nepřijede kamion, na trase se střídaly dva až tři. Naštěstí se to nestalo a po celou dobu jsme měli báječnou podporu z Prahy. Všichni se naplno podíleli a na výsledku to bylo poznat. Klient i hosté byli spokojení,“ usmívá se Martin Žížala.

V souladu s pojetím akce jako tržnice zážitků bylo koncipováno i občerstvení v duchu street food s důrazem na německé speciality a oblíbené světové klasiky. Volkswagen požadoval zahrnutí i svého Currywurstu, který se už stal jejich ikonickým pokrmem. Sami ho vyrábějí v masové i veganské verzi a ve všech továrnách mají vždy v pátek den Currywurstu. V jednom kamionu jela ikonická klobáska s logem VW a speciálním kari kečupem i zpět jako pozdrav týmu v zázemí.

„Akci jsme intenzivně připravovali 1,5 měsíce v Praze, měsíc jsme pak byli na místě a měli jsme silnou podporu z Prahy. Velikost, pojetí, logistika i provedení akce byly velmi specifické. Opět jsme posunuli naše limity a zjistili jsme, že je vlastně nemáme. S perfektním týmem, na který se můžeme spolehnout, kde se každý snaží, aby byl klient i hosté spokojeni a jde do práce na 100 %, se můžeme pustit asi do čehokoliv. Každý den jsme také zdokonalovali postupy, které jsme hned implementovali do dalších akcí,“ shodují se Linda s Martinem.

A překvapilo je vůbec něco?

„Každý den, ale důležité je nepanikařit a vyřešit vše s klidem. Snědli jsme hodně gumových medvídků a čokoládek Merci na nervy, ale zůstali jsme v klidu,“ smějí se.



Menu pro 11 000 hostů

Nejvíc se vypilo točeného plzeňského piva (5 350 l) a hamburské Fritz-koly. Hvězdou byl VW Currywurst ze speciálního food trucku. Během přestávek na kávu bodovaly stánky s koblihami, vaflemi a cakepops – vše domácí výroby. Nabídku teplých jídel během oběda doplňovaly stánky s quichy, pinsou a pastou. Večerní raut ozvláštnily stánky s dezerty, variacemi pavlovy a tiramisu. Oblibu si získal pivní bar s nabídkou německých karbanátků.

 

Nové mise

Gastro performance BEEF

Podívejte se na naše další mise, jako je gastro performance BEEF v prostorách Holešovické tržnice, kde se propojuje umění s gastronomií.

Nové mise

Podobné články

Jakub Volek & Štěpán Vajrauch o zákulisí Zátiší cateringu

Kateřina Hýlová , 09.11.2024

V dalším díle podcastu jsme se vydali do světa cateringu. Pozvali jsme si 2 klíčové členy týmu Zátiší Catering, Kubu Volka a Štěpána Vajraucha, aby nás provedli tímto někdy opomíjeným, ale extrémně komplexním odvětvím gastronomie.

Nejlepší vánoční večírek

Kristina Zábrodská , 27.09.2024

Ta nejžádanější místa je třeba rezervovat před letními prázdninami, ale nezoufejte, pokud ještě nemáte termín ani místo. Známe aktuální trendy a víme, jak zorganizovat nezapomenutelnou firemní party!

Jak na udržitelný catering na konferenci: Inspirace od Holek z Marketingu

Soňa Klepek Jonášová , 16.07.2024

Na konferenci #HolkyzMarketingu jsme v Zátiší přistoupili k tvorbě menu s cílem maximalizovat jeho originalitu, ale i udržitelnost.