alt-desktop

Nejlepší vánoční večírek

27.09.2024

Doba čtení: 6 min

Ta nejžádanější místa je třeba rezervovat před letními prázdninami, ale nezoufejte, pokud ještě nemáte termín ani místo. Známe aktuální trendy a víme, jak zorganizovat nezapomenutelnou firemní party!

Nikdy není příliš brzy. Čím dříve s plánováním party začnete, tím více možností máte k dispozici a spíše se vám podaří nalézt to, co přesně chcete a za rozumné náklady.

Zatímco catering stačí objednat začátkem podzimu, žádaný prostor ve čtvrtek nebo pátek o adventu je třeba rezervovat už před létem. „Nejdříve si rozmyslete, kolik hostů chcete pozvat a jaká má party být. Většina firem si přeje neformální akci, s občerstvením formou bufetu, prostorem pro volnou zábavu a jedním ústředním tématem, které hosty zaujme a pobaví,“ říká Jakub Volek, ředitel cateringu ve společnosti Zátiší Catering. 

Dobré je hosty znát

U firemních vánočních večírků se jedná zpravidla o všechny zaměstnance firmy a pokud se party nekoná poprvé, je fajn si zjistit, co se na minulých akcích dělo, co se líbilo a co naopak ne, co si zaměstnanci chválili a co je moc nebavilo. „Vždy se ptáme i na poměr mužů a žen a dle toho upravujeme skladbu občerstvení, protože každý ocení něco jiného,“ dodává Jakub Volek. Zátiší Catering nefunguje pouze jako dodavatel cateringu, ale zajišťuje kompletně celou akci, od výběru vhodného místa, návrhu tématu, zajištění dekorací, AV techniky a programu od zkušených a spolehlivých partnerů, zajištění občerstvení, mobiliáře a personálu, až po úklid akce. Přes 30 let spolupracuje s mezinárodními korporacemi, velkými firmami i soukromými podnikateli. Má tak spoustu tipů a nápadů na neotřelý program a dokáže vybrat lokalitu zcela na míru počtu hostů i tématu party. Inspirovat se můžete zde.

Vánoční večírek je považován za vrchol roku, za největší akci HR oddělení, které na ní vyšívá už od léta. Spolehliví a zkušení partneři z váš však sejmou starosti, zařídí vše do posledního detailu a vy si můžete party užít bez nervů.

„Nad večírkem je třeba se zamyslet od začátku do konce, od příchodu prvních hostů po jejich odchod. Z toho vyplyne, co je třeba všechno zařídit a jak to bude ve vybrané lokaci probíhat. Přesný itinerář je zárukou bezchybného výsledku,“ říká Jakub Volek.

Právě zkušenosti z tisíce eventů různých velikostí, typů a na odlišných místech umožňuje Jakubovi a jeho týmu ze Zátiší Cateringu stále posouvat hranice možného, překvapovat klienty pořád něčím novým a zároveň akci vždy precizně zrealizovat do posledního detailu. Často právě malé zlepšení pozdvihne celou party o úroveň výš a vzbudí v hostech úžas.

Menu jako v restauraci

Na večírku se všichni chtějí dobře najíst, dobře napít a dobře se pobavit. Už nestačí, aby jídlo chutnalo, ale mělo by i překvapit. Může se stát nezapomenutelným vrcholem nebo propadákem. V Zátiší Cateringu se tým kuchařů věnuje pouze přípravě občerstvení na akce. Neustále tak vymýšlejí nové pokrmy i způsoby servírování a zdokonalují přípravu. Jídlo chutná jako v restauraci díky tomu, že jej dokončují na místě a často přímo před zraky hostů. Z vaření se stává show, na které se hosté mohou také podílet. Trendem jsou jednoduché, známé pokrmy v inovativním podání – například tiramisu v kornoutku, pečené brambory s variací dipů… Právě pestrost nabídky, vegetariánské a veganské varianty, neotřelé servírování, výborná chuť a udržitelný způsob přípravy a podávání jídla i zužitkování případně zbylého občerstvení oceňují klienti Zátiší Cateringu. „Pokud večírek trvá přes půlnoc a začíná kolem šesté sedmé hodiny, mohou mít hosté kolem půlnoci hlad. Připravíme pro ně nové občerstvení, ale už jen pro třetinu či polovinu původního počtu hostů. Vždy to stačí a nic se zbytečně nevyhazuje,“ dodává Jakub Volek.

Současné party trendy

Právě udržitelnost je jedním z hlavních trendů současných akcí. Firmy začínají dbát nejen na složení občerstvení a zvýšení podílu rostlinných pokrmů, ale i na uhlíkovou stopu celé akce. Společnost Zátiší zavedla mnoho ekologických opatření do eventového byznysu a ve spolupráci s projektem Zachraň jídlo a s Institutem cirkulární ekonomiky důsledně snižuje svou uhlíkovou stopu a udržitelná opatření realizuje v kontextu celého řetězce.

Zjistit více

Jak na udržitelnější catering?

Zjistěte, jak plánovat catering s ohledem na životní prostředí. Inspirujte se praktickými tipy.

Zjistit více

Covid přinesl i další nečekaný trend – pořádání vánočních večírků ve firmách. „I velké společnosti chtějí mít party ve svých kancelářských prostorech. Výhodou je snížení nákladů na pronájem a absolutní svoboda ve výběru termínu, ale vždy to je kompromisní řešení. Prostor není moc variabilní a nenabízí příliš možností kreativní přestavby v tématu party. Také není zpravidla připraven například na vybudování kuchyně, kterou na akcích stavíme skoro vždy. Kuchyně na místě umožňuje finální přípravu jídla až těsně před servisem, což zaručí tu nejlepší kvalitu nabízených pokrmů. Avšak i s tím si umíme poradit. Pro Komerční banku jsme v jejím sídle ve Stodůlkách uspořádali party pro 3000 hostů,“ vypráví Jakub Volek.

Nejvýraznější trend je však v načasování a názvu. Mezinárodní společnosti už nepořádají vánoční večírky, ale party ke konci roku nebo novoroční party, kde zhodnotí uplynulý rok, představí zaměstnancům nové vize, cíle a směr a zakončí to společnou oslavou. „Party v lednu či únoru má výhodu i v tom, že většina lokalit bývá volná, hosté si party víc užijí, protože už nemusí řešit přípravy na Vánoce, shánění dárku a kolizi s dalšími předvánočními setkáními a akcemi,“ doplňuje Jakub Volek. Tak co, už máte o svém firemním večírku jasněji?

Poptat catering

Váš večírek na míru se Zátiší Catering

Hledáte catering na vaši akci? Připravíme vám menu přesně podle vašich představ.

Poptat catering

Podobné články

Už jste v klubu gurmánů?

Kristina Zábrodská , 07.08.2024

Zátiší Gourmet Club se po 25 letech proměnil a nabízí svým členům nové výhody v restauracích Mlýnec a V Zátiší. Věrní zákazníci se mohou těšit na dárkové wowchery a slevy až 20 %.

Jak na udržitelný catering na konferenci: Inspirace od Holek z Marketingu

Soňa Klepek Jonášová , 16.07.2024

Na konferenci #HolkyzMarketingu jsme v Zátiší přistoupili k tvorbě menu s cílem maximalizovat jeho originalitu, ale i udržitelnost.

Začali jsme měřit svou uhlíkovou stopu: U zaměstnanců je klíčová doprava

Soňa Klepek Jonášová , 30.05.2024

Změřit si svoji uhlíkovou stopu je prvním krokem k rozhodnutí, kterým směrem v rámci strategie k vyšší míře udržitelnosti udělat první kroky.